Ilyen egy verseny belülről! Önkénteseink beszámolói

Elég sok idő eltelt legutóbbi bejegyzésünk és a Lupa Palooza óta is, ami viszont nem jelenti azt, hogy eseménytelenül teltek volna versenyszervezői és bírói csapatunk napjai.

Az utóbbi időben a háttérben dolgoztunk leginkább, online, illetve élő bírói oktatási anyagainkon, és tervezgetjük a jövő évet is versenyek szempontjából. A csapattal ezalatt több személyes és online találkozót tartottunk, ahol megbeszéltük a tapasztalatainkat, bővitettük az ismereteinket és erősítettük a csapatszelemet nagyszerű hangulatban. 

A korlátozó intézkedések közepette nekünk is átíródtak terveink, de a jövőre nézve tervezünk tovább! Ezekről hamarosan további részleteket adunk közre, és facebook illetve instagram oldalunkon is jelentkezünk majd tartalmakkal.

Addig is a következő bejegyzésünkben kis visszatekintés következik a Lupa Palooza-ra, méghozzá az önkénteseink szemszögéből. 

Együtt az egész Lupa Palooza csapat!


A versenyzők állnak egy-egy verseny középpntjában mindig, azonban az önkéntesek, a kiszolgáló személyzet részvétele és odaadása nélkül egy rendezvény sem lehet sikeres. Éppen ezért fektetünk az elejétől kezdve nagy hangsúlyt a személyzet toborzására, képzésére és elismerésére, illetve megtartásukra. Arra, hogy hosszú távon felkészült, megbecsült és jól képzett gárda fogadhassa a versenyezni vágyókat.

Az alábbiakban beszámolókat olvashattok önkénteseinktől, akikkel már régóta együtt dolgozunk és olyanokkal is, akik első alkalommal vettek részt crossfit versenyen mint személyzet. Igyekeztünk minden területről véleményt és tapasztalot begyűjteni, nagy örömünkre szolgált, hogy a versenyzők és nézők részéről is rengeteg pozitív visszajelzés és építő kritika is érkezett. 

Mielőtt belevágtok az visszajelzések olvasásába, szeretnénk megosztani veletek pár érdekes infót arról, hogy is épül fel csapatunk a versenyek alkalmával, de erről készül részletesebb bejegyzés is hamarosan.

A legtöbben úgy gondolják, egy versenyen vannak a bírók, meg a segítő, pakoló melósok. Nos ezzel szemben, mint ahogy minden területen ahol professzionális színvonal elérése a cél a szakterületeket pontosan meghatároztuk és szétválasztjuk, valamint vezetőket jelölünk ki, akik felkészülten irányítják az adott terület tevékenységét. Ez a siker egyik záloga.

A Lupa Palooza-n debütált élesben hazánkban először az a rendszer, ami világszerte a legnagyobb és legsikeresebb versenyeken bizonyított. Ez az alábbi területeket foglalta magában:

-Bíró/Judge: versenybírók, csoportvezetők, vezető bírók

-Workhorse: eszközkezelők csapat

-Athlete control: Sportolók irányításáért és tájékoztatásáért felelős személyzet

-Admin-Scoring: A regisztrációt és adminisztrációt illetve a verseny eredmények feldolgozását végző csapat

-Media: Közösségi média kezelés és tartalom készítés, fényképezés, videózás

-Medcare: Elsősegélynyújtás

-Event crew: Speakerek, Dj, vízimentők, 

Most pedig fogadjátok szeretettel önkénteseink beszámolóit a Lupa Palooza-ról:


Veres Fanni bíró, élményei és tapasztalatai:

Bírói megbeszélés


Jómagam eddig csak pár versenyen voltam eddig mint néző és egyszer versenyző, így nem is tudtam milyen elvárásaim lehetnének a jó hangulaton felül. A verseny minden várakozást felülmúlt nekem, ami a szervezést illeti. Mindenképp szerettem volna önkénteskedni, már csak azért is, mert a Mayfly tagjaként szívesen tevékenykedek a közösség érdekében. Most először próbáltam ki magam mint bíró és hát nagyon izgultam! A verseny reggelén (Gábor a megmondója) mintha vizsgára készültem volna! 😂 

Mindenképp szeretném pozitív visszajelzèsként megjegyezni, hogy a feladatok delegálását és felosztását szerintem kifogástalanul csinálták a szervezők!. Nem lehetett könnyű és ha nem így van, el lettem volna veszve. Összeszedett bírói csapatok és csapatvezetők voltak, mindent megkaptunk írásban is és az aznap reggeli szóbeli eligazítás után elszállt az izgalmam, teljes mértékben tudtam a feladatra koncentrálni. Fantasztikus volt 5 versenyzőt végigsegíteni aznap a pályán, úgy éreztem a munkámmal az ő munkájukat tudom megkönnyíteni (vagy néhol megnehezíteni), volt aki megköszönte a végén és éreztem, hogy hálás érte. A határozottság, a fairség, a koncentráció nem okozott problémát mert tudtam a feladataim a főbíróknak köszönhetően. 

A másik a Csapat. Nagyon szimpatikus embereket ismertem meg és tényleg egész nap támogattuk egymást! Mindig lehetett rájuk számítani. A nap végére sajnos csúnyán napszúrást kaptam a sapka ellenére is és már nem voltam képes a 6. kört letoltni az elit női futamnál, amikor megkért Sanyi. Majd talán legközelebb! Olyan èlmènyekkel gazdagodtam, amelyek után szívesen segítek bármikor bíróként. Köszönöm!



Erdélyi Viktor workhorse beszámolója:

Reggeli eligazítás a Workhorse csapatnak


2020.09.05-én voltam a Lupa Palooza crossfit versenyen önkéntesként. Az élmény számomra többszörösen is új volt, hiszen még sosem önkénteskedtem sportrendezvényen, illetve a crossfit világában is ez az első verseny, amin részt vettem. A Workhorse csoporttal segítettük a verseny gördülékeny menetét, a feladatunk az volt, hogy a versenyzők által használt megfelelő eszközök elő legyenek készítve (súlyok fel és leszerelése, fertőtlenítés stb.). 

A verseny hangulata már az első perctől kezdve magával ragadott. Az esemény előtt számítottam rá, hogy lesznek váratlan nehézségek, nem minden úgy alakul mint, ahogy előre el volt tervezve, azonban meglepő volt számomra, hogy mennyire simán mentek a dolgok, milyen jól meg volt szervezve a verseny. Minden futam időben elindult, nem voltak nagyobb kavarodások. Önkéntesként pedig világos volt, hogy mi a feladatunk, ha bármi kérdésünk volt, akkor mindenki nagyon segítőkész hozzáállást mutatott. Számomra nagyon érdekes volt, hogy beleláthattam egy verseny szervezésének számos háttér munkájába.

Az önkéntes csapatban mindenki barátságosan viszonyult egymáshoz, ezért egy remek közösségi élmény is volt a verseny. Azt sajnálom, hogy nem volt lehetőség egy csapatépítő napot, programot szervezni az esemény előtt, jó lett volna mindenkit megismerni kicsit. A szervezők erre is törekedtek, de sajnos kevés embernek volt jó a meghirdetett időpont. Összességében nagyon örülök, hogy elvállaltam az önkénteskedést, hiszen egy hatalmas élménnyel és tapasztalattal gazdagodtam általa.

 

Kun Norma Admin:



Jövőre is biztos ott leszek! Szuper volt az admin csapatban dolgozni, mert volt lehetőségem a versenyzőkkel is kapcsolatot teremteni az adatrögzítésen kívül, ami rendkívül feltöltött energiaval. Ezen kívül a szervezőkre mindig tudtam támaszkodni ha szükségem volt rá! 

Egy dolgot tudnék megemlíteni mint negatívum, hogy parszor nem tudtuk értelmezni a biroi lapokat és úgy nehézséget okozott a adat rögzites. De biztos vagyok benne hogy ezt ti is feljegyeztetek magatoknak.

Admin (sárga), Athlete control (kék) és Judge (zöld), de mind egy nagy csapat


Fauszt Dóri, Alpha bírói csapat vezetője:

Final countdown

Ezen a versenyen az elejétől fogva érezni lehetett, hogy másnak szánják, mint amihez Magyarországon hozzászoktunk. Mind kivitelezésben, mind a szervezés komolyságában. Bíróként is már az elejétől fogva be voltunk vonva az információkba, mindenről időben kaptunk tájékoztatást, véleményt nyilváníthattunk. Emiatt is egy kisebb nyomás uralkodott rajtam, de ugyanakkor még motiváltabbá tett, hogy én is beletegyem a részem 100%-ban.

Egy 8 fős bírói csapatot vezetni nagyon jó volt. Egyrészt tied a felelősség, hogy a tagok megjelenjenek, ott legyenek minden rajtnál időben, ugyanakkor sokkal hatékonyabb, közvetlenebb kommunikációt tudtam kialakítani velük. A csapatom kiváló volt, felelősségtudatos és talpraesett. A jól megszerkesztett menetrendnek köszönhetően elegendő pihenőidő volt, ami nagy segítség volt a hőségben és így este az elit futamra is relatív frissek tudtunk maradni. Összességében nagyon pozitív élmény volt bíróként is, ismét jókora tapasztalattal gazdagabban mehettem haza és várom a következő közös versenyeket!



Ifj Nagyváradi Gábor workhorse blogbejegyzést készített a versenyen megélt élmenyeiből:


https://mindenfelenez.blog.hu/2020/10/19/lupa_palooza_crossfit_felsofokon?fbclid=IwAR0CDESXzSE04GRYzcWnUKWx4abw-7uodLCsKRYfK9SoukxIjTgrmSUuCQ8

A pálya nem teszi helyre magát, épp ezért nagyszerű hogy vannak workhorse-ok akikre számíthatunk!


Ha kedvet kaptál csatlakozz hozzánk akár már a legközelebbi alaklommal is!

A Lupa Palooza 2021-ben is számítunk rátok!

Köszönjük a segítségeteket!


Szántó Sándor

Delta Throwdown Service








Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

DTS 2023 TLDR

Így készülj, táplálkozz és pihenj egy versenyre

LupaPalooza 2020 - Tippek és trükkök, nem csak "elsőknek"