Lupa Palooza 2020 Versenybeszámoló - Baksza Ádám

 Versenybeszámoló - Lupa Palooza 

2020.09.05 - Budapest, Lupa-tó 

Felkészülés: 

Hosszú-hosszú idő után újra versenyezni tudtam. Több, mint 10 hónap telt el az utolsó megmérettetésem óta. Ez az év egy hullámvasút, tervezek, készülök, mégsem; tervezek, készülök mégsem... Megpróbáltató, kimerítő és dühítő. Nem tudom a többiek hogy vannak ezzel, de én azt se tudom, mikor fogok például pihenni, vagy alapozni idén (év végén IF3 Vb, február 21-es Open). A kettő közé nehezen fér be 3 hét pihenő és 2 hónap alapozás. Na de ennyi a panaszból, volt végre egy buli hangulatú esemény, ráadásul országon belül, így mindenféle piros covid matricák nélkül tervezhettem a hazautamat is. 

Készülni külön nem készültem, mivel a tervezett szeptemberi 3 versenyem miatt formában voltam, így csak az utolsó héten próbálgattam bele a wodokba, hogy legyen elképzelésem a taktikáimról. A versenyre kvalifikáció nem volt, a meghívott atléták pedig egy külön 8 fősre tervezett futamban versenyeztek. 

Helyszín, szervezés: Idén ugye elmaradt a Beach Throwdown, ami nekem tavaly egy nagyon kellemes meglepetés, a nyári hangulat igazi csúcspontja volt. Nekem nagyon bejön ez a meleg/homok/ritkán használt eszközök kombójából építkező verseny struktúra, ezért örültem, hogy végül lehetőségem lett indulni a Lupa Paloozan. 

A Lupát a többségnek bemutatni nem kell, kellemes, igényes környezet (az árakra azért nem térek ki...), tágas terek, finomhomokos partok. A szervezés azt gondolom minőségi volt. Erős marketing volt mögötte, jöttek folyamatosan az infók, update-ek, fokozták a hangulatot a dátumhoz közeledve. Mint versenyző, örültem, hogy nem kellett a bejutással, regisztrációkkal és egyéb nyűgökkel foglalkozni. Megérkeztünk, mentem a kapuhoz, bemondtam a neveket és kész, mehettünk is elfoglalni a helyünket. Ez mutatja, hogy olajozottan működtek a dolgok, jól elő volt készítve a terep. A wodok jó időben voltak kiírva, volt idő őket elpróbálni. Bár azt nem értem, miért kellett a végén variálni az EXO-s feladatokban. Személy szerint a sok pozitívum (időrend tartása, korrekt bíráskodás, minőségi eszközök, stb...) mellett 3 hiányom maradt: 

Mint meghívott versenyzők, kicsit szűkölködtünk az infókban. A többiek kaptak itinert a versenyhez, nálunk ez elmaradt. Az eredményinket sem találtam, bár még most sem tudom, hogy valahol elérhető-e vagy sem. Szerintem egy kimaradt ziccer lett, hogy nem volt triatlon, ez a helyszín nagyon jól kiadta volna. A harmadik, hogy kitöltöttünk egy kérdőívet, amelyben a sportolók megadtak érdekes infókat magukról, ennek ellenére senkinél nem hallottam bármi olyat, hogy ebből csemegéztek volna a spíkerek. Akkor mégis minek töltöttük ki? 

Wodok: 

Acid bath hírhedt feladatot találtak ki elsőre, ami jó előjel indulásra, ráadásul a hozzá tartozó infrastruktúra profi volt. A gépek egymással össze voltak kötve és a többi versenyző eredményét is folyamatosan nyomon lehetett követni. Egy központi TV-n a versenyzők haladását is nézni lehetett. A feladatra előírt taktikával érkeztem, pontosan be volt lőve minden eszközön a tempó, amit tartani akartam, és tartottam is. Kicsit csodálkoztam azon, hogy még elite-ben is jónéhányan 1:40 alatti 500m-rel kezdtek a sín. Érdemes megnézni, Dubai 2018, Event 6. A világ top atlétái szinte mind 1:38-1:43 körül fejezték be az első 500-at. Értem én, hogy elit futam, de azért nem ennyire... Na mindegy, jött az evezés, tempót tartottam, 3-4. hely körül tudtam már befejezni, itt hoztam több helyezést is. A bicajra tartogattam mindent. 1:35 alatt ment végig a 1000m tekerés, így sikerül 5:03-as idővel zárni, aminek nagyon örültem. 


Paddle 4ever: Nagyon hasonlított a tavalyi Strong Body-s feladatra az úszással és a SUP-pal. Nekem tetszett az is, ez is buli volt. Ebben a feladatban semmi meglepetés nem volt a helyezéseket tekintve, előre ki lehetett volna osztani a pontokat. Az úszó táv talán lehetett volna hosszabb, de nyilván úgy kellett megcsinálni, hogy az úszni alig tudók is teljesíthessék. A SUP egy nagyon csibész feladat, elindul vele az ember, siklik, minden csodás, aztán elkezd beállni a váll és nem akar kijönni sem a vízből. Szerencsére ezt a 400m-t ki lehetett így is bírni, de a célba érkezés után 5 perccel sem tudtam a karjaimat rendesen tartani. Mindenesetre nagy köszönet ezért a wodért, én végig remekül éreztem magam, úgy tekintettem rá, hogy bulizunk, játszunk egyet a srácokkal. 


EXO: Nem csináltam még versenyen soha ennyire komplex, hosszú feladatot. Jó tapasztalatokat is szereztem ezáltal. Szerintem tökéletesen illett a verseny profiljába, egy napos verseny révén kell sok feladat, hogy jól felmérje a képességeket, ez pedig rövid idő alatt generált is 4 külön feladatpontszámot mindenkinek. Az eszközparkhoz mérten okosan voltak kialakítva a feladatok. A box overt tartom csak kakukktojásnak. Szerintem homokban ezt nem kellene erőltetni. Minden ismétlésnél reménykedtem, hogy el tudok ugrani a puha homokból, hogy nem esek el a tetején, és lábbal érek földet. Ez látszott is a tempómon, Plesó Tomi 15-öt ugrott, amíg én 13-at. Azt nem tudom, hogy csinálta, neki biztos titkos beton alap volt a homok alatt (viccelek és irigykedem csak...). A sandbag rész egy igazi lélekölő volt. Ha jól ment a clean, azért (rengeteg cipelés volt akkor), ha rosszul ment a clean, azért (rengeteg burpee a homokban). Az utolsó feladatra nem maradt sok erőm már, kiégett voltam. Önmagában gondolom a verseny előtt sokan megcsinálták külön-külön a wodokat, de így egyben eléggé más íze volt az utolsó résznek. Az edzésen futott időmhöz képest 2:10-zel mentem lassabbat itt. Több részbe kellett törni, és a pihenőidők is hosszabbak voltak. Meg kellett fizetni az árát a nap eleji tekerésnek, az egész napos melegnek és az EXO korábbi feladatainak. 

Kiemelném, nem tudom véletlen, vagy ésszerű tervezés az oka, de helyes, hogy nem raktak muscle up-ot ebbe a feladatba. Tavaly a Beach Throwdownon csak egy pár BMU volt kiírva, de a homokos tenyerek csak úgy szakadtak szét a forró rúdtól. Összességében egy jó verseny volt, jó hangulatban, mellőzve a nagyobb versenyekkel járó stresszt, nyomást és a határokon túli teljesítést. Nem tudom, lesz-e folytatás jövőre, de ha lesz, egy beach jellegű versenyre biztos menni fogok. Addigra talán kijön az utolsó szem homok is az edzős felszereléseimből. 


Baksza Ádám 

2020.09.06

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

DTS 2023 TLDR

Így készülj, táplálkozz és pihenj egy versenyre

LupaPalooza 2020 - Tippek és trükkök, nem csak "elsőknek"